torsdag 11 mars 2010

Morrn'

Idag blir en rätt så händelselös dag. Kl 15:45 har jag tid hos tandläkarpsykologen på Rålambsgatan i stan. Han ska väl lista ut "varför" jag inte tycker om tandläkare samt varför de inte får pilla i min mun. Pretty obvious dudes, you creep me out!

Imorgon ska jag och Carina ut till IKEA och köpa en garderob till Stornella att ha i stallet. ÅH äntligen! Vi har haft alla sorters utrustning liggandes på golvet i en enda stor hög sen vi flyttade till det nya stallet. Äntligen kommer man iordning ordentligt i sadelkammaren i alla fall!
Men apropå Stornella så har hon skadat sig flicka lilla. Hon har trampat på sig själv med en broddad hov och har då i sin tur skapat ett jack i kronranden som är väldigt djupt och brett. Tänk er själva, ni som vet, hur pass stor en brodd är i omkrets och vilken skada en sådan kan åstadkomma med tillräckligt hög kraft mot mjukdelar. Hon är i alla fall bandagerad nu och veterinären har ordinerat boxvila samt temptagning varje halvtimme. Hon skadade sig i tisdags och än så länge verkar hon repa sig självmant. Men minsta tecken på feber och okontrollerad hälta så måste hon till djursjukhuset Ultuna i Uppsala. Håller tummarna att det inte blir så!

Nu ska jag väcka Linnéa och mobba henne lite ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar